Hjem      Diverse      Øvelser
Øvelser


Her finner du noen øvelser som er gode å ha for å føle deg balansert og hel. Det er øvelser jeg selv har jobbet med, og som er inspirert av andre som har veiledet meg. Her har jeg skrevet de ned med noen små endringer som jeg synes fungerer for meg. Håper du synes de er gode :)

Øvelsene er en form for meditasjon og avspenning som er beviselig fordelaktig for kropp og sinn. Noen får det til med én gang, mens andre må øve litt. Så ikke fortvil dersom du ikke får det til med  én gang. Gi det tid, og jobb med det jevnlig. Man har stort sett mellom 5 og 15 minutter til rådighet hver dag. Du skal se at dagen blir lettere når du gir deg selv tid og rom til å slappe av å komme i balanse.

Lykke til!




Avslapnings- øvelse klikk her

Å balansere kroppen og sinnet til å slappe av.
Bli bevisst på kroppen din. Lær den til å slappe helt av, og puste dypt. En god øvelse for nybegynnere.



Jordings- øvelse klikk her
Hvis du føler deg ubalansert, svimmel, tappet for energi, forvirret og ufokusert,- kan jordingsøvelsen være meget nyttig. Man kjenner som regel endring raskt både fysisk og mentalt.



Aura- øvelse klikk her

Auraen er vårt energetiske felt som ligger lagvis utefor kroppen. Denne trenger jevnlig rensing for å være balanser. Det burde være like naturlig som å vaske seg




Tips!
Du eller noen du kjenner kan lese inn øvelsen på lydopptaker (f.eks. på mobilen din) dersom du synes det er bedre å få veiledning underveis i øvelsen. Husk da å lese inn i et rolig tempo, slik at du klarer å henge med når du jobber med øvelsen.